kasutVINCCI

2.01.2006

TAKDE TAJUK

Heheheheheheh.... tak tau nak tulis tajuk apa utk en3 nih. Sambungan en3 lepas lah. Actually, say dah berapa kali cuba nak post en3 baru. Tp, server kat ofis ni teruk pulak. Dah elok2 pakai streamyx, HQ antar kontraktor nak tukar line private. Ingatkan lagi laju. Rupanya hampeh. Ari baru di baiki. Ok la sikit.

Ok, berbalik pada tajuk saya tak reti english. Memang bahasa inggeris saya teruk sgt. Rasa malu, tak berkeyakinan dan tak bersemangat bila melibatkan bahasa omputeh ni.

Saya org kampung, skolah pun kat kampung. Result spm tu takat masuk local u jer. Tu pun buat diploma. Nak sambung degree terpaksa tunggu, sbb result ciput. Muakakaaa

Masa kat u memang culture shock. Kebanyak speaking london. Nasib saya baik sbb silibus dlm malay. Kalau tak, tak tau la saya mampu grad ke tak. Saya akui, bebudak klate bahasa inggeris dia org memang teruk. Termasuk saya la tu. ;) Tp tak semua. Ada yg biso.

Kerja pun kat company yg tak praktikkan english sgt. So, tak boleh improve lah. Dulu, before keje kat company nih, saya kerja kat satu firm yg semua org terror omputeh. Saya? Ternganga beb. Balik kerja memang sakit kapla. Tension, kak!

Tapi tak pe lah kan. At least saya ada pendapatan tetap. Saya pun belajar sikit - sikit. Boleh la paham. Tp memang tak boleh speaking. Malu kan? Nak masuk kelas english pun, mmg tak sempat. Hang Nadim kat rumah tu, kalau tak mengamuk satu hari memang tak sah. Penat layan karenah dia jek.

Kat rumah tu, ada jugak saya speaking london ngan hubby. Berterabur. Pakat pakat gelak pulak. Sekali pikir, memang kelakar. Sekali pikir, memang teruk.

Saya rasa, suasana kehidupan saya kot yg membuatkan saya tak reti omputeh nih. Dah la duk kat kampung, kerja pun kat kampung. Takde perkembangan kan? Tapi tak pe la, dah rezki saya kat sini. Org lain penat cari jalan nak balik dok kat kampung. Kalau musim raya, berduyun duyun pulang. Saya, rilek je kat rumah.:)

--------------------oOo--------------------

0 Comments:

Post a Comment

<< Home